söndag 18 mars 2012

Utfärd i kvadrat

 
Vi har varit på utfärder igen. Denna gången på fiske och "skogsmulle". Ganska nära oss finns Kävlingeån som erbjuder fiske mot kort. Det var en riktigt positiv upplevelse. 
 
Ån var rejält vattenfylld och det dånade bra i forsen. 
 Pappans bil kom väl till pass i den sumpiga terrängen.
 Vissa av oss fiskade länge och mycket ihärdigt...
 ...medan andra tröttnade tidigare och började studerar betet på nära håll. Vi andra fick utförliga rapporter om maskens utbrytarförsök ....
[Här har sonen förresten på sig ännu ett par nålbundna alster från i år  - mössa och torgvantar. Vantarna är grymt bra till utelek, så jag kommer att göra flera av dem
 Andra badade och snaskade i sörjan. Tydligen har denna vovve järnmage, för han äter det mesta utan att det påverkar honom nämnbart.
 Blyger hälsade på en stund.
 När vi lekte skogsmulle fann ungarna det roligast att vara NERE I DAMMEN och UPPE på det blivande Valborgsbålet. 
  Grillning var också skoj, men vårt förslag att tända med tidningspapper röstades ner. Därför fick vi mödosamt tälja spånor och tända med EN tändsticka. Ungarna väntade gärna på sina korvar om de blev grillade på rätt sätt. Det tog lite längre tid, men blev bra det med. Vill man ta den lätta vägen skall man inte låta sina barn gå på scouterna.

1 kommentar:

  1. Oh, jag missade Blixtens 1 års dag - Gratulerar med en riktig goldenkram. Han är så fin och lik vår Kalle som vi hade en gång. Är Blixten enveten, det var vår Kalle, ville han ingenting så gjorde han det inte och det blev mer och mer så med åren. Och sjögräs och annat gegg var supergott!
    Vilken mysig dag ni hade och jag blir lite sjuk när jag ser din pappas bil, varför har jag inte kvar min, världens bästa bil. Min var grön.
    Agnetakram

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...