tisdag 23 oktober 2012

Rowankoftan är äntligen färdig

 Så här blev den, min hopplöst jobbiga Rowan-kofta. Mönstret som fick virkas om fem gånger och ändå inte blev helt rätt. Till slut blev det ett litet fusk som fick stanna kvar eftersom jag bara inte ville göra om hela ryggen en sjätte gång. Nog är nog, inte sant. Men den blev faktiskt bra och jag tror att det kan bli en riktig långslitare, om nu garnet jag valt är av hyfsad kvalitet. Det återstår att ser. 
Här är länkar till tidigare inlägg om mardrömskoftan.

16 kommentarer:

  1. Riktigt snygg! Bra modell och fint gjort! Åsa

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Skam den som ger sig :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt väldigt fin i alla fall! Väl värt jobbet även om jag inte avundas dig:)

    SvaraRadera
  4. Jisses, vilken härlig och fin kofta du har gjort! Verkar hur svår som helst att få till.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Härlig kofta! Imponerande att du orkade göra om så många gånger!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig färg och fin modell!! :)

    SvaraRadera
  7. Mardrömskoftan blev helt fantastisk!

    SvaraRadera
  8. Jag blir så avis, du är en person som avslutar ett projekt. Jag ska bli en sån person. Jag arbetar på det hela tiden.....
    Koftan är ursnygg! Och läcker!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Tack för alla underbara kommentarer. Jag blir så glad när jag läser dem. Sköt om er allihop!

    SvaraRadera
  11. Jättefin kofta! Och imponerande att du orkade trots de många upprepningarna, är något riktigt snyggt så är det värt det!

    SvaraRadera
  12. Det där är väl ingen mardrömskofta, det är ju en drömkofta!! Den blev otroligt fin!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...