lördag 24 mars 2012

Årets korgkurs

Nytt år innebär ny korgkurs. Nu har mamma och jag kommit med på 2012s veckokurs i pileflätning. HURRA! Som jag ser fram emot detta. Det känns i hela kroppen att det blir något extra i år. Här är en del av fjolårets produktion. Sju korgar och lite smått blev det till. För första gången gjorde jag något att ge bort. Ett tecken på att jag var nöjd med resultatet, va!?
Kursen anordnas av Hemslöjdsförbundet i samarbete med supertrevliga Önnestad Folkhögskola. Där finns det även B&B, så vi stannar över och flätar hela dygnet. Det är bara så bra. Till alla som inte har en specifik mor-dotter-aktivitet: skaffa en. Det finns inget bättre sätt att få en bra och funktionell relation.

2 kommentarer:

  1. Oh vad jag har velat lära mig fläta. En gång ska jag försöka gå en kurs, det verkar jätteroligt och det du gjort är ju hur snyggt som helst!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Utrolig flott arbeide i pil! Ser veldig gøy ut:)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...