fredag 9 mars 2012

Äntligen fullgott växthus igen


Nu har stormen Berits skador äntligen fixats av försäkringsbolagets byggare och jag har satt i nya glasrutor över allt och NU är jag på gång inför denna säsong. Tänk att både krasse och japanska bladgrönsaker spirar och växer där inne även om vi har minusgrader [och snö just nu] på natten och även om jag periodvis har haft det lite väl välventilerat.
Inne är det mesta omskolat och jag kommer definitivt att ha plantor nog att fylla växthuset med. I år blir det tomater [i mängder], gurka, chili, vindruvor och melon som får bo där inne. Att jag föra året tryckte in tio pumpa-plantor var ett STORT misstag. Det blev djungel i växthuset.

Själv har jag läst på om allt från marktäckning till potatisbladmögel på tomater, så jag känner mig redo för nya utmaningar. Tjoho - här kommer odlaren!
Jag är medveten om att det säkert inte är lönsamt att odla på detta vis, men det är ett faktum som jag ignorerar. Det blir godare, bättre och roligare och nöjeskontot måste väl få sitt. God, nyttig och näringsrik mat väntar oss i fönsterkarmen och NU är nästa säsong i växthuset på G.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint växthus och vilken lycka att äntligen få det klart. Vi har ett väldigt litet och ganska trist växthus, men vi odlar tomater där och nått år har vi fått så mycket att vi nästan drunknat, men jisses så gott det är att ha sitt egna att plocka.

    SvaraRadera
  2. Om man skulle tänka på att det ska vara lönande att odla ja då skulle jag inte odla nått
    men att odla för nöjes skull är en lisa för själen
    ha det bra i ditt fina växthus
    maggan

    SvaraRadera
  3. Ååh så mange sunne grønnsaker du sår :) Det må være en fryd om sommeren å høste egensåde grønnsaker! Kjempefint drivhus dere har :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...