söndag 17 februari 2013

Vad växer i februari?

Ute i trädgården är det verkligen inte mycket som växer, även om julrosorna faktiskt har fått blommor nu och syrenens knoppar ser stora och fina ut. Men inne har vi rätt mycket på gång och det är ju tacksamt med tanke på att oldings-fingrarna kliar riktigt rejält nu. På bilden syns en stor grupp med Fritillaria som vi fick på vår fest och en jättevacker bukett. Njutning! Jag antar att frittorna kan sparas för att planteras ut senare. De har ju trots allt lökar. Det passar ju jättebra till min miniäng. 
I fönstret  har citronträdets frukter börjat mogna, amaryllisen blommar, men mina experimentala vinterodlingar av grönsaker är det lite si och så med. Ruccola funkar jättebra, som syns, men övriga grönsaker står det sämre till med. Jag misströstar inte utan försöker igen. Chilisarna som jag övervintrar blommar i alla fall, så någon mer än jag har hopp om vår.

6 kommentarer:

  1. Här är det bara dammråttorna som växer och frodas (förutom jag själv då förstås) Jag längtar efter att kunna ställa upp fönster och dörrar på vid gavel :D

    (Ny bloggadress: lantisbulletinen.kopmanstorp.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dammråttor är okej sällskap, om de inte är för stora.

      Radera
  2. Oj,vad mycket blommande och grönt du har i dina fönster
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är där man först ser att det är vår på gång.

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...