söndag 21 oktober 2012

Vilken helg!

Jag säger bara - 20:e oktober, 17 grader i skuggan och vindstilla. Vilken helg!
Det blev ju rejält mycket gjort i trädgården. Det blev höststädning, gräsklippning, plantering av 250 ligustersticklingar för ny häck i öster och fällning av ett trist päronträd. Nu skall jag skaffa två fina korstörne istället och äntligen få gräva hål för vår blivande groddamm. Hurra!
Här några höstiga intryck från trädgårdshelgen som gick.

Körsbärsträdet i höstskrud.
 Höstastrar i massor
 Vackra färger på japansk lönn...
 ... och nyplanterad rönn

Blixten gillade att vara ute så mycekt. En granrot tuggades itu 
Skörd av gott... 
 som blev ännu godare. 
Och hostorna sjunger på sista versen
En vildvuxen buske formklipptes -- till ett hjärta <3
 ... och jag testade hur varm solen var, från bänken sett. 
GLAD HÖST!

3 kommentarer:

  1. Så, många vackra höstbilder du visar! Och vilket fantastiskt väder ni haft : ) Här har vi också haft solsken i helgen, men betydligt kallare..och frost på nätterna!
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Så fin Blixten är! Sötgris! Och du måste ha tagit en bit av vårt land och bogserat det annorstädes! Det låter underbart med värme och sol och du har tagit så fina bilder av det, jag njuter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vilka enastående vackra bilder!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...