lördag 13 oktober 2012

Skräphörnet fixas - del 2 av X

I somras tog jag ju tag i skräphörnet och började fixa till det lite. Inte för att det var klart då, men det blev ett drägligt hörn att vara i. Visserligen handlar det bara komposter och förvaring, men de måste ju finnas någonstans.
Nu hade systern och jag turen att bevista en loppis där de hade en massa rostfria diskbänkar. Jag har länge letat på Blocket efter en i rätt storlek, men de är både dyra och säljs direkt, så glad blev jag när det fanns en perfekt en till helt rätt pris.
Nu är det inte längre en diskbänk utan ett helt perfekt planteringsbord. Och det bästa är att det har ett stoppvred (eller vad en sån grunka nu kan heta) undertill, så jag kan fylla vasken med vatten när jag vill tvätta saker. Sen vrider man bar på ett handtag och vips har allt smutsvatten runnit ut (in till grannen?).
Komposttunnan är tyvärr inte så fin att se på. Jag mottar gärna tips på hur den skulle kunna smälta in bättre. Min enda idé hittills är att fläta ihop ett mobilt pilestaket som jag kan sätta för när jag inte skall använda den. Något fyrkantigt som är lätt att lyfta bort när man skall mecka i komposten. 

Andra förslag?

1 kommentar:

  1. En kompost och fixar hörna måste man ju bara ha
    jag ska flytta min fixar plats,där den nu är plaserad är det alldeles för varmt
    Ett flätat flyttbart staket blir ju kanon
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...