fredag 10 oktober 2014

En rejäl rabatt-re-do

Idag åker vi till hemlandet i väster på den årliga familjeoktoberhelgen. Det skall verkligen bli avkoppling och mys i kubik. Annat var det förra helgen när bästa Bea ville göra om sin ogräsodling till rabatt i lite mera traditionell stil. Jag fick förtroendet att planera en underhålsfri torktålig rabatt. Sådant gillar jag.
före och efter
Vi hade sådan tur med vädret. Sol, svag vind och 17 grader. Det är oktober som man vill ha det. Det blev enkelt men robust: stjärnflocka, isop, salvia och kärleksört i två olika färger och rosor. De flesta av mina små rotade sticklingar syns inte ens på bilden för de är så små ännu.
Bea fick slita hon med, fastän markservicen var hennes grej. Men vi lyckades med gemensamma krafter rensa, kratta, gräva och plantera innan mörkret föll. Känner man sig nöjd eller mycket nöjd efter en sådan dag? Bea påstod att jag gick och log hela tiden och det kan nog stämma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...