lördag 26 oktober 2013

Höstiga intryck och en livsreflektion

Ännu är det fint och färggrant där ute, i trädgården. Jag får erkänna att jag mestadels dragit mig in nu, men när jag tar ut så är måste kameran bara fram. Här några intryck från trädgårdsveckan som gick.
någon enstaka ros blommar ännu
pelargonerna blommar ute - helt enormt
lejongap efter 20:e oktober = min MÅNADSFAVORIT
höstastrar - tjolahopp vad de kan
buske x x 
pumpa och vinranka
pelarrönn - åh vilka färger
forsythia på hösten - fina bladfärger
Citronträdet har fått flytta in, men själva firar vi månadens födelsedagar med grillning ute i skogen. I år blev det en begränsad skara som kom, mestadels för att vi själva inte haft så mycket ork över att ta de där kontakterna. Man märker ju effekt av det ganska omedelbart. Nästa år hoppas vi vara tillbaka med förnyad energi.
Till alla vänner och bekanta: vi är trots allt här, så ring eller mejla eller kom bara förbi, även om vi inte hör av oss till dig. Det betyder nämligen inte att vi inte vill träffas, bara att vi just nu inte orkat vara lokomotivet framför godståget. 








1 kommentar:

  1. hej, kul att du gillar min islandströja. ska bli jättespännande att se din! kram eddy =)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...