onsdag 19 september 2012

En pysslig present

Jag fick en present och undrade vad i hela fridens namn det var för konstig sak att ge bort. Vad skulle det föreställa? Nu var det en kreativ present - en man skall göra själv och det förklarade saken. Jag har sytt nu och det blev mycket bra. Det är ganska långt mellan varven på min symaskin, som jag faktiskt gillar riktigt, riktigt mycket, men när jag väl får tummarna ur så blir det saker gjorda. Denna dag sydde jag inte bara presenten utan även en hissgardin som 'legat till sig' i några år. 
nu kan vi mörklägga på natten - har behövt det i 12 år.....
 Varför är det så svårt att ta sig samman till vissa saker?
Just nu är det exempelvis mycket roligare att ha fingrarna i tovig fårull än att sy (eller städa).
Tack Madam Rosa för den kreativa presenten!

1 kommentar:

  1. Men vilken härlig present,
    sån är jag åxå vissa saker blir bara liggandes
    Ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...