torsdag 27 september 2012

Bubbelbilder


Sonen kom hem från skolan med ett roligt pyssletips: bubbelbilder

Blanda diskmedel (eller grön såpa eller liknande) och vattenlöslig färg i glas. Bubbla med sugrör och 'stämpla' med papper. Urläckra bilder får man på nolltid. Sonen tyckte givet vis att bubblandet var det roliga och jag själv gillade att göra bilden, men vi hade båda väldigt roligt. Det blev ganska slabbigt, men gick snabbt och lätt att städa bort igen och diskbänken blev väldigt ren av all grön såpa.
Om man gör bilderna i ljusa färger skulle man kunna ha dem som bakgrunder.

3 kommentarer:

  1. Läckert. Grejen är nog att jag skulle tycka blåsandet är roligast, jag också, tänk att få blåsa och söla!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Häftigt. Det skulle nog till och med jag kunna klara av som inte kan måla något alls. Måste ju testas :)

    SvaraRadera
  3. Verkade ju kul något man kan visa för barnbarnen.
    Kerstin F

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...