söndag 10 juni 2012

Tråkhörnets förpilning

Känt från matematiken är att två negativa tal multiplicerade med varandra ger ett positivt resultat. Så är det med så mycket annat i livet med. Kaffe [smakar ju blä ensamt] med wiskey [som ju är ännu äckligare än kaffe] och lite annat blir ju hur gott som helst i form av Irish coffee.
I trädgården kan det vara likadant. 

(Fult hörn av hus och gräsmatta) 
   + (överblivna pilesticklingar på fel ställe) 

= (cool häck/koja för barn i ängen) så småningom, hoppas vi. 

Just nu är det ju inte rätt tid att plantera, men jag tänkte att jag behöver ju trädgårdslandet där sticklingarna stod, så det måste flyttas OCH gräsmattan såg ändå ut som katt-it där jag tänkte sätta dem, så jag förlorar inget på att försöka. Tanken är att om det tar sig så utökar jag till ett par spiraler till så att man verkligen kan gömma sig i pilen. Topparna tänkte jag sno ihop så att det blir några små grottor här och var.

Projekt tråkhörn visade sig bero på att jorden i den delen av gräsmattan var väldigt lerig. Planteringsrännan blev därför till världens geggränna. Det var så pass spännande att sonen kunde slita sig från sina nyupptäckta Plant vs XX-spel. 
Själv fick jag uppskjuta planteringen tills hund och son hade geggat färdigt. Vänligt nog gjorde sonen tre stora baljor med gegga. en till honom, en till mamma och en till pappa. Men vet aldrig när man får lust att gegga.
ruskigt bra gegga
- Vad gör du, husse?
-Det doftar gott!
-Kanske smakar det också gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...