fredag 15 juni 2012

Min virkade 'shrug'

Den där 'shruggen' jag lät mig lockas att göra var något av det roligare jag gjort på länge. Den ser svår ut och är superenkel. Jag kan verkligen rekommendera virkmönster från Bernadette Ambergen. Däremot är jag inte lika förtjust i de mönster som det välrenomerade företaget Rowan gör. Jag håller sedan mer än ett år på med en top som ser så enkel ut, men p.g.a. ett kasst mönster blir den jättesvår att förstå sig på. Bra mönster är guld värda. Bernadette måste vara en född pedagog. Just nu är 'shruggen' på blockning, så det återstår att se hur den passar när den har torkat.

Vad heter en 'shrug' på svenska? Axelvärmare? Överkast? Google translate föreslår axelryckning - tack för det! Snacka om likgiltigt plagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...