lördag 21 april 2012

Kulbana i trädgården

Nu har sonen varit kreativ igen. Han älskar ju teknik, byggen, modeller och uteliv. Detta har han nu, med en blygsam hjälp från ett par föräldrar, kombinerat i en modul-kulbana för utomhusbruk. Materialet som användes var kort och gott byggskrot och ett armeringsjärn som skars upp och bockades till lagom stora krokar.



takränna + avlopssrör + sugslang + vägpinne + armeringsjärn = KULBANA

För närvarande hänger hela konstruktionen på min vindruvspaljé, men jag funderar skarp på att sätta upp ett fristående armeringsnät i gräsmattan. Det känns inte som om lågstadiebarns kulbanor i längden är kompatibla med mammas vindruvsodling. Ett fristående nät kan ju vara trevligt som rumsindelare i trädgården och en och annan murgöna skulle jag väl kunna smyga in där utan att det stör banan nämnvärt.

3 kommentarer:

  1. Härligt med kreativa, tekniska och finurliga ungar! Hälsa lillkillen att jag är imponerad över hans fina kulbana.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å den var ju inte lite avancerad heller! Vad ska det bli av den killen när han blir stor måntro? :D

    SvaraRadera
  3. Man kan ju undra vad han ska bli när han blir stor när han redan är så duktig och påhittig.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...