lördag 5 juli 2014

Ingen vidare pulled pork men väldigt god smörgåstårta

 Överreklamerat!
Sista fredagsmiddagen ut före semestern, då vi tar uppehåll, var tyvärr inte något vidare. Pulled pork, som så många talat så varmt om, måste jag säga är en helt klart överreklamerad maträtt. Missförstå mig rätt - det var visst gott, men det var inte sådär himmelskt som man hört att det skulle vara. En vardagsrätt tycker jag nog, inte festmat. Det var helt enkelt inget särskilt med det. 

Vi använde att av alla hundratals recept från nätet och alla var ungefär likadana och nu har vi provat det med.
 Efterrätten var också sådär. Fritterad vaniljricotta på bärspegel. Det var ätbart men inte särskilt spännande och absolut inte värt allt besvär. Ett klafsigt och trist resultat med tanke på hur lång tid det tog. Receptet finns här.
 Som tur var har vi också gjort något riktigt gott. En lax- och räksmörgåstårta baserad på ICAs recept. Det var den absolut godaste smörgåstårtan jag någonsin gjort och lika god var den dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...