måndag 2 september 2013

Sommarminnen del 1, 2013 - Cykling på Kullahalvön

När det öser ner ute känns det befogat att blicka tillbaka på den ljuvliga sommaren vi fick. Jag satte mig därför och samlade ihop sommarens bästa minnen. Här kommer del 1 - Cykling på Kullahalvön.
På Kullahalvön har de ansträngt sig och gjort en cykelkarta. Fina grusvägar, gamla järnvägsspår och cykel/vandringsstigar bildar tillsammans ett riktigt bra cykelområde.
Vi cyklade från campingen till Höganäs och tillbaka till Mölle...
...upp på Kullaberg...
...till högsta punkten...

, där vi givet vis picknickade.
Vi tog oss ner till Nimis, Arx och de andra olagligheterna på stranden väster om Arild, 
...och självaste konstnären var där och byggde, dagen till ära. Sonen tyckte att det var en rolig 'lekplats'. Titta noga på bilden nedan och se även de av svenska staten betalda livvakterna. Det är skönt att se vad ens skattepengar går till. 
Våra egna pengar gick till bättre saker - dunderfika på Slottet. Någon var lite sugen så det blev först glass till alla och sen enorma kakor till alla. Ingen behövde kvällsmat efter den fikan.
Eftersom vi var på Kullabyggden runt midsommar fick vi även långa kvällar att cykla vidare i. 
Man stod ut, men just nu har jag svårt att stå ut med tanken på den långa vintern som är framför mig. :-(
Jag vill ha mera sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...