fredag 18 november 2011

Årets paketkalender

Sonen får paketkalender i december. I år tycker jag själv att jag har överträffat mig själv. Han skall få ett pussel uppdelat i 24 delar. Saken är bara den att en 7-åring inte bygger ett 1500-bitars pussel utan en viss guidning. Men, som vi vill boosta hans självförtroende, har vi bestämt att han får en lagom stor sektion med tillhörande bild varje dag, så att han KAN bygga det helt själv.
- Enda dilemmat är bara att vi själv måste hinna bygga det hela (i smyg förstås) innan 1/12.
Tjohopp!!!

3 kommentarer:

  1. vilken kul ide´,ha det så gott//maggan

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Lite svår att hålla hemligt men hittills har han accepterat att bulan under mattan är " en pappskiva som behöver rätas ut".

    SvaraRadera
  3. Det är jättesmart, gjorde det varje år till bägge mina. Men det betydde en sen natt före första advent när jag var tvungen att bygga två pussel innan dom blev inpackade. Men jag ska erkänna jag höll mig till två 500 bitars..

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...