torsdag 17 april 2014

Före och efter betongarbete

Nu har jag murat klart. Grunden är lagd, kan man säga.
Bevisligen har JAG gjort detta jobb. Visar det sig att vara skit får jag ta smällen, men om det är bra tänker jag brösta mig som en ungtupp.
Som man ser var både släkt och hund lagom behjälpliga. Enda undantaget från regeln var min käre bättre hälft som troget bestod mig med betong och skaffning och lite annat.
Knodden och hans vänner höll sig på behörigt avstånd
Det vore ju läbbigt om man blev tvungen att delta.

Tre helger med lera, leca, betong, damm och lek med murbruk (det märks att man inte är proffs) har förhoppningsvis gett önskat resultat. Några helt konkreta förbättringar finns det helt klart.
före
Före:
  • 11,4 m2 yta
  • Två lager tegel i kant
  • En skillnad på två cm vid högsta och lägsta punkt
  • Inga anslutningar alls
  • Bäddar av virke med löst tegel runt
efter
Efter:
  • 12,5 m2 yta
  • Tre lager tegel i kant
  • En skillnad på mindre än 0,5 cm vid högsta och lägsta punkt
  • Inmurad anslutning för el, kranvatten och regnvatten :-)
  • Bäddar av murat tegel

OCH det är banne mig rakt. Bättre än så här kan jag inte få till det. 
 Växthuset har dessutom levererats nu, vilket innebär att två pallar med virke och glas står mitt på infarten och bara väntar på att få hoppa upp på sockeln. Iiiiih!


2 kommentarer:

  1. Så duktig du har varit!! jag har använt massa cement till stöpning men aldrig murat med tegel. Det ser ju hur bra som helst ut. Kul att få upp vaxthusten nu vill jag tro, jag ser fram mot slut resultatet (smågrön av avund ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Vi är flera här som set fram emot det färdiga växthuset. Sonen lägger stora planer för mys och odling.

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...