fredag 21 december 2012

Stjärnspäckat julpyssel & ett datorhaveri

 Idag är det årets kortaste dag och vi skall, traditionensenligt, delta i Midvinterblot. Hos oss är det julpysslandest höjdpunkt från idag till och med Julafton. Sonen och jag skulle göra julstjärnor, men det blev lite annat med. Framför honom ligger det en del av de stjärnor vi gav oss på, men på något sätt så blev det plötsligt datorslakt av stjärnorna. Det var väldigt kul att se hur en laptop ser ut inuti.

Några bra stjärnsidor kan vi väl ändå bidra med.... det blir nog stjärnor nästa gång....

Och så något alla origamifans måste ha - en pappers-Yoda

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att sladden drog ur innan mejslandet påbörjades? ;))

    När jag var i hans ålder fick jag för mig vid ett tillfälle att jag skulle skruva isär en grammofonspelare till minsta beståndsdel och gjorde så, för att sedan sätta ihop den igen. jag ansåg att jag skulle lära mig något av det och det gjorde jag. Jag lade ut alla delarna prydligt på tidningspapper, varje skruv, varje platsbit, varje litet motstånd... och där fick de sedan ligga tills mamma fick nog och sopade ihop allt till tippen. Jag lärde mig att jag aldrig kommer att jobba med att bygga grammonfonspelare.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...