måndag 2 juli 2012

Drontboet blommar

Äntligen är det dag för mitt drontbo att slå ut. Och vilken blomning sen. Jag kan inte sluta att stå där och sniffa som en vårgalen hund. Det doftar så gott och är så vackert. Jag måste bara få dela med mig.
Om man ligger nere under och ser man hur alla blommorna sträcker sig mot solen. På kvällen och natten lyser min blomsterkedja upp drontboet. Mysigt!
 Detta är en 'Axel Larsen'-ros. Doften är helt bedövanade. På andra sidan växer det en clematis och en 'New Dawn'-ros. Axel blomma rnu och New Dawn tar över lite längre fram i juli.


 Huset har blivit mycket roligare att se på nu när det har blivit med drontbo, tycker jag.

Flera av trädgårdens andra rosor blommar också nu. Vissa har jag ärvt, andra har jag själv satt. Om någon kan identifiera de jag ärvt vore jag mycket tacksam. Flera är väldigt robusta och odlingsvärda, så jag skulle gärna ha flera av samma sort.

1) ? - doftar hallon
2) ???
3) 'Axel Larsen'
4) ???
5) ???
6) 'New Dawn'
7) ??? Kanske 'China Town'
8) ???
9) 'Flammentanz'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...