torsdag 12 januari 2012

Frölista

Steg ett av två till årets fröbeställning avklarad: Inventera befintliga fröer.
Nedan finns listan på vad jag har. Mycket är insamlat här, mycket mera köpt. Det som är markerat med * delar jag med mig av om någon är intresserad.


Egna fröer  
*Chili (olika sorter)
*Dill, Mammoth
*Gul pärontomat (Ildi)
*Krasse, frilandsodlad
*Nasturtium-mörkröd/ variegerad
Nigella
*Paprika
Pumpa
Randig tomat
Svart tomat (Russian Black, tror jag)
Tuppkam
*Vattenmelon, ekologisk

Köpa fröer
Asiatiska bladgrönsaker  (Johnson)
Aubergine
Basilika Genovese
Basilika Mammoth
Basilika, Thai Queen
Bockhornsklöver
Borstnejlika, Soothy
Bredbladigt bocktörne
Broccoli
Dahlia (Unwins)
Grönkål (Palmkål, Svartkål, Nero id Toscana)
Hjälmböna
Hubbardpumpa
Huvudsallad
Jättepumpa
Kinesisk gräslök
Kronärtskocka
Kryddiga sallader (Johnson)
Mangold
Mangomelon
Morning Glory, blå/rosa
Morot gul
Morot, Rothild
Morot, St Valery
Märgärt
Palsternacka
Persilja, krusbladig (jättelite)
Prydnadspumpa
Pumpa, F1-hybrid Mars
Purjolök, Musselburgh
*Ringkrage
Ruccola
Rädisa
Sallad, Green Ice
Salladslök
Salladspurjo
Savoykål
*Sjuårslök
Slätbladig persilja (Bl.a Gigante de Italia)
Snabba sallader (Johnson)
Solros, hög
Sommarkyndel
Spagettipumpa
*Sparris, Mary Washington
Spenat
Spetskål, röd och vit
Svartrot
Tomat, Alicia Craigh
Tomat, Moneymaker
Tomat, Riesentraube
Vintersalld (Johnson)
Vintersquach, Waltham Butternut
Vitkål

 (Undrar om det verkligen är klokt att beställa något mera....)


3 kommentarer:

  1. Ho,hohh!! Vilken lista, trodde aldrig den tog slut. Så underbart med frö, fulla av livsgnista och framtidstro. Hos mig kom det lite ull i vägen men snart, snart är det fröna som ska få uppmärksamheten igen :)

    SvaraRadera
  2. Hej hittade din blogg när jag tittade på bilder om pilflätning.Jag kände genast igen pilehuset som är en av
    bästa platserna att vara på .
    Jag har varit hos Steen flera gånger.
    Jag brukar träffa Steen när han är i Dalarna och håller
    kurs.
    Vet du fler som bloggar om pilflätning och odlar.
    Vore kul om vi kunde länka till varandra.
    Lena

    SvaraRadera
  3. Häftig lista! Jag byter gärna till mig Vattenmelon och Ringkrage om du har kvar. Kram igen!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...