tisdag 31 januari 2012

Ett år har gått

Det är ett helt år sedan jag jag började blogga, och jag är glad att jag gjorde det. Från början var det bara tänkt att bli min egen lilla dagbok för pyssel- och trädgårdsprojekt, men med tiden har jag insett att det är en fantastiskt dagbok för allt möjligt som är viktigt i livet. Och det är ett underbar bok för sonen att läsa om sådant han tycker är roligt. Att höra hans klingande skratt när jag läser för honom om Blixtens spratt och bravader är värt var enda sekund jag spenderat vid tangentbordet. Och för egen del - ja nu minns jag ju plötsligt vad jag gjort och när och bilderna är förstås roliga minnen.

Men inte minst så har jag ju träffat en massa härliga människor i bloggosfären. Ni kommer med hejarop, råd och dåd och lär mig nya saker. TACK!

Är det sedan skumt eller puckat egotrippat att lägga ut sin dagbok på nätet. Det kändes helt klart lite ovant i början. Jag får erkänna att jag ändrat inställning under resans gång. Det känns faktiskt helt okej och den stora bonusen är all hjälp och uppmuntran som frikostigt delas ut av andra bloggare. Jag känner att jag fått en massa nya vänner, med samma intressen som jag. Vilken vinst!

4 kommentarer:

  1. Det är kul att blogga och sen är det ett bra stöd för minnet
    jag har hållit på i ganska många år nu, först på den gamla Trädgårds bloggen som tyvärr rasade ihop när vi blev för många bloggare
    och nu på Svenskaträdgårdsbloggar.se
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig, det är så kul att ha bilderna och alla minnena kvar så här. Man glömmer fort det är bara att inse. Numer är det indelat i före och efter bloggstarten.
    Grattis till ditt första år.

    SvaraRadera
  3. Javisst är det skoj att blogga o få skriva av sig, dela med sig o få massor av bloggvänner. Som tur är styr man ju över vad man vill dela med sig av:)//Helen

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med 1 år som blogger! Det er gøy å blogge:)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...