söndag 8 januari 2012

Granen brann upp


skabbig efter tre veckor inne
Då var det definitivt slut på julen 2011. Skönt värre att ha plats igen. Det var ju inte den lilla granen vi hade i år, men så var jag också första kunden hos granhandlaren. :-)



sonen eldar julgran















Som traditionen hos oss föreskriver så eldades granen upp. Inget kastande eller körande till soptipp med användbara saker här. Klipp - klipp - klipp och sen in i brasan. Och sonen tycker att det är så kul att få elda på det viset. Då kan det till och med vara okej att julen åker ut.

3 kommentarer:

  1. Den gjorde sikkert stuen varm og god:) Ser ut til at din sønn koser seg:) Klem Ellen

    SvaraRadera
  2. verkligen bra att elda upp sin gran i kakelugnen. Jag formligen älskar kakelugnar och skulle gärna ha en. Får nöja mig med min braskamin. Det går bra att elda granar i den med.Tack för dina rara kommentarer. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Det värsta jag kan se är när man går runt i bostadsområden långt in på sommaren och ser barrlösa granar ligga och skräpa,så fint med kakelugnar,Ha det så gott,maggan

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...