lördag 14 januari 2012

Shabby helt utan chick

från shabby...
 Okej - sonen har kickstartat mig. Förleden hade han godheten att påpeka att delar [typ det mesta] av vårt hus "är ganska skabbigt, mamma". När detta kommer från en sjuårig grabb är det allvar. Jag har tvingats inse att det är dags att ta tag i en hel del brister i hemmet, så nu får vi en ny sektion här "Hus-Fix". No mercy, mamma. Först ut var vindsluckan som vi flyttade för tre år sedan [jag vet, jag vet] och sedan inte orkade göra helt klar. Vi tappade väl sugen, antar jag. Men, nu är det andra bullar. Jag åkte pronto till färgbutiken, shoppade loss och fixade ny färg på taket och skruvade upp listerna som stått i ett hörn [och varit i vägen] i tre år. Nu tänker jag bli min egen arga snickare.
...till chick?

1 kommentar:

  1. Hm,hm.. å otroligt ignkännbart. Gör man det inte själv blir det aldrig gjort, dessutom är det som man blir blind. Jag har en del såna saker här också, kanske jag skulle ta våren till hjälp?
    Gott jobbat :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...