måndag 23 januari 2012

 Idag åkte pelargoniorna in i källaren. Det är alla gånger rekordsent att ta pelargonior, citrusar och tea-tree i januari. Nu återstår att se om de överlever. Visserligen har de stått i växthuset men jag vågade inte chansa längre. 
pelargonior och tea-tree i källar"värmen"
 Vi har trots allt mer än 5 frostgrader ute nu. 
 Det är knappt att man kan tro att jag för en vecka sedan skördade sallad i trädgården. Den var både god och fräsch och inte den minsta smula bitter. Jag måste så samma sort i år, om jag nu kan komma på vilken det var.
 

2 kommentarer:

  1. Ja, det var verkligen vågat att vänta så länge, hoppas de klarat sig. Här står våra i garaget, där är det väl ca 6 grader. Men det har fungerat alla andra vintrar så vi kör på det i år också.

    SvaraRadera
  2. Skörda sallad nu låter otroligt.
    Mina pelargoner har en plats i hobbyrummet som vi håller svalt.
    Hälsn. Lena

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...