söndag 1 januari 2012

Första nålbundna alstret

Det blev en nålbunden mössa, eller luva kanske? Faktum är att den passade mottagaren riktigt bra. Den liknar mest en tomteluva, men det skall alltså vara en vikingatida mössa. Hur som helst - det blev något av mina envisa försök och jag är grymt stolt över att jag fattat galoppen.
mitt första nållbundna alser

Tekniken är inte enorm svår, men som nybörjare man behöver man helt klart fokusera på det man gör. Det är bra terapi/meditation när livet trasslar för en. En utprövad och med garanti kommande metod till en stunds frid i själen, om någon mer än jag skulle behöva sådant i dessa tider.

(PS - jag tror att jag gjort den i "Oslo-stitch", men helt säker kan jag inte vara)

3 kommentarer:

  1. Häftig mössa
    GOD fortsättning på 2012
    önskar,maggan

    SvaraRadera
  2. Nålbindning har jag inte försökt mig på ännu. Tycker det är kul att lära mig nya ting så det får bli iår kanske.
    Gott nytt år :)

    SvaraRadera
  3. Toppenfin mössa! God fortsättning på det nya året :) Kram Lotta ♥

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...