onsdag 4 januari 2012

Perfekta lovmorgnar

Enligt sonen [och jag håller med...] så omfattar perfekta lovmorgnar en god frukost framför en tecknad film, lite pysslande och hundlek innan dagen börjar. Det kan ta sin tid och det är verkligen meningen. Jag undrar bara hur vi skall kunna återgå till vardag nästa vecka? Det känns redan helt omöjligt - stiga upp innan åtta, äta medan men fixar fejjan, stryker skjortan, matar hunden och rasta hussen? Kastar ner sakerna i väskan medan bilen avfrostas och bränner iväg på två hjul för att hinna innan skolklockan ringer. Suck! Märks det att jag redan har ångest?
bäst enligt sonen - frukost med färskpressad juice

4 kommentarer:

  1. Ja, lite existenstiell frossa så där!
    Frukost är inte min grej, det kan kvitta, men däremot middagen, den är viktig.
    Jag har grytlappemönstren någonstans och jag ska maila dom till dig när jag fått fram dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Även vi har lite ångest inför nästa vecka... Dottern vill gärna till skolan igen men tycker att den kan börja lite senare än kl.8. Hon har trivts så bra med ledighet (och hennes föräldrar också), fått lägga sig när hon vill och stigit upp runt kl.9.
    Men men... man får istället börja ha eftermiddagsvilor! ;o)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Förstår dig precis. Skulle gärna ha en sådan morgon. Men nejdå. Upp och stressa. Spackla igen rynkorna i fejjan och allt i ett nafs.Nu står min bil och tinar(fuskar och varmkör den).
    En dag kvar sedan lite sovmorgon lördag och söndag.(Hoppas jag).Att det är helgdag imorn har ingen betydelse för mig som är assistent. En nackdel med det yrket.Men jag har trivs där så det funkar ändå. Kram/Fia.

    SvaraRadera
  4. Morgonstress är blä. På engelska heter det: to do the schoolrun. Vi får greja det till sportlovet som är ganska snart! Och resten av terminen har lov-hål som en schweizerost. Lovfrukost hos oss: chokladcroissant. Om fransmännen överlever på det så...

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...