fredag 20 januari 2012

Trix och Trams - del 1

Sonen och jag har börjat på kurs i Trix och Trams. Det är lika skoj som det låter. På första träffen började med följa targetpinne, tasstarget, ta föremål i mun, fånga godis, vinka, tass på förarens fot/ben, vacker tass, pussa, viska. Nej, vi kan inte allt ännu, men Blixten är duktig på tassarbete så tasstarget och vacker tass sitter förvånansvärt bra redan. Till Pussa föreslogs vi sätta leverpastej på kinden. Både sonen och jag kände då att vi kunde vara utan det trixet. Alternativet var "leverpastej bakom örat" - vi tyckte inte precis att det lät bättre.

Gissa om ett visst hundtarget blev lite slitet.



2 kommentarer:

  1. Hm, hellre pastej på kinden då än bakom örat. Men det där lät faktiskt väldigt kul. Jag var så duktig med Ines förr, nu när hon kan tränar vi dåligt trots att det finns många nya grejer man kan lära in. Är hon riktigt sugen på godiset kör hon hela registret för säkerhets skull. Då kan man bara skratta åt henne.

    SvaraRadera
  2. Vi väntar på att kurserna ska sätta igång, än har inget hänt här. Men er kurs verkar ju riktigt kul, fast pastej, nä, det hade nog jag också hoppas.
    Blixten är så otroligt vacker! En ovanligt vacker Golden. Tror jag. Eller rättare sagt, jag tycker ju det! KRamar

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...