torsdag 26 januari 2012

Är detta en ny trend? Osmakligt, tycker jag!

Jag undrar bara om jag missat någon ny, 'cool' trend? I mitt lokala gardencenter börjar det dyka upp fler och fler, i min smak, konstiga [smaklösa] saker. I julas var det glittriga blommor, babyblå [färgade] julrosor och på bladen påklistrade tomtar. Och nu - kolla in detta! Spraymålade taklökar - jag är förstummad. Skall vi ha målade blommor nu? Är det något fel på den färg de har? Jag är faktiskt lite äcklad. Vad skall det vara bra för? Det är bara ännu ett helt onödigt nedgrisande av vår natur. Hoppas ingen köper dem! Växterna är ju så vackra som de är - varför mecka med dem?
En annan sak är att växterna faktiskt andas med bladen. Visserligen sitter klyvöppningarna på undersidan av bladen och man sprayar nog mest på ovansidan, men jag betvivlar att detta är något som växten mår bra av. Konsumenten köper då [glad i hågen, antar jag] en mycket dyrare, förgiftad blomma som dör kvävningsdöden mycket snart efter hemkomsten. 
Grattis konsument - lurad igen!

6 kommentarer:

  1. Har inte köpt nån, tänker inte köpa nån heller.

    SvaraRadera
  2. Alltså, spraymålade blommor/växter låter ju helt sjukt korkat. Vem kom på den idiotiska idén liksom? Okej om man färgar vita blommor genom att sätta dom i en vas med karamellfärgat vatten, för jag kan förstå att folk kan vilja ha konstigt färgade blommor, men att spraymåla dom, det hör man ju att det är skitdumt!

    SvaraRadera
  3. Jag har också sett denna nya trend och förstår inte varför det ska vara på det viset. Blommor är ju vackra som de är!

    SvaraRadera
  4. Det är fruktansvärt fult, jag håller med dig och när jag fick se en blå julstjärna i julas trodde jag att det hade blivit något fel på mina ögon. Det är inte ens roligt om man försöker se på det med humor.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jeg er helt enig med deg. Disse falsk fargede planter er stygge! Jeg har sett de farger orkideer knall blå, det ser virkelig usmakelig ut!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker som du, hoppas ingen ingen köper sådant målat krams.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...