måndag 30 januari 2012

Nålbunden mössa/tevärmare?

topp i Oslo stitch
 Jag erkänner - jag är beroende. Beroende av nålbindning. Nåloman? Bindgalen? Nu har jag nålbundit något till mig själv. Jag trodde länge att det skulle bli en mössa, men den fick lite skum form. Kan det bli en tevärmare kanske? Några andra bra förslag? Det är ofattbart svårt att bemästra denna teknik - det är nog därför jag blivit beroende.


tevärmare eller mössa?

Den initierade kan se att jag blivit avancerad nu. Jag har använt mig av två olika sorters stygn i denna kreation. Överst Oslo Stitch och underst något annat. Jag erkänner  det bara blev så, men jag lärde mig något nytt iallafall.

4 kommentarer:

  1. Det här är ett mysterium för mig, men fint blir det och du verkar jätteduktig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Du kan ju variera den hur du vill nu, kanske broderi. Jag har aldrig testat, men det ser verkligen kul ut.

    SvaraRadera
  3. Jättefint, vad duktig du är!//Helen

    SvaraRadera
  4. Himmel, vad du kan! Jag blir såååå imponerad av sådan händighet:)
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...