onsdag 9 maj 2012

Så mycket egen tid

Foto: Patrick Persson, Sydsvenskan
Tänk vad man kan sakna egen tid ibland och sen, plötsligt, så kommer den bara i mängder. I helgen hade jag verkligen tid att förverkliga mig själv, eller vad det nu kan handla om. Fredag var det fest mest hela dagen med disputation och fest med mycken god mat, liveband och dans. 
Klackarna i taket! Lördag var jag visserligen lite seg [understatement of the day] men jag slog mig själv med häpnad och sprang Lundaloppet. Bakfull och otränad är alltså inge ursäkt för att slippa motionera. Det gick oväntat bra, så jag tänker inte börja träna nu hellre. Grävning i trädgård räcker tydligen långt. 

från Papyromania
 Och även söndag fick jag he[l]t egen tid – Trädgårdsamatörernas vårmarknad och vernissage av en helt underbar korgutställningLandskrona museum blev det till. Jag råkade även snubbla över utställningen Papyromania -  Så cool! Så här mysigt hade jag – bli nu inte avis.
Det blev en del inköp på vårmarknaden, trots att det kanske inte finns så många tomma rabatter hemma hos mig. Men jag behöver faktiskt marktäckare [för att slippa rensa ogräs] så jag köpte ett par gula sockblommor och sen råkade det bara hamna en rosa Budleja, fem vita smultron [Snövit, till sonen], en primula ,en brunnäva och en doftpelargon [citrondoft] i min inköpskasse. 11 plantor för 160 kronor. Rena fyndet, tycker jag. Det behöver inte vara dyrt att anlägga trädgård. De fem smultronen blev dessutom till nio när vi planterade, för de var både stora och fina.

1 kommentar:

  1. Fullproppat med aktiviteter ju och roligt också! Så ska det vara!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...