onsdag 30 maj 2012

Första gången jag matchar


Jag har aldrig haft behovet av att matcha mitt hem. Här blandar vi möbler från loppis med nytt från finvaruhuset. Handdukar och dylikt har alla färger på en gång, men NU har jag gjort det, Jag matchar numera kökshandduk med grytlappar. Varför? Jag insåg att jag är bra på att stoppa handdukarna i tvätten, men grytlapparna hänger där tills de blir [.... onämnbara]... Med matchande set kommer detta att lösa dig. Tvättar jag handduken inser jag väl att grytlapparna måste med, eller? Hoppas att det fungerar. 
Det fin mönstret, på grytlapparna, kommer från Agneta. Tack!
Handduken är enkel: en rad med luftmaskor (antal delbart med tre) sedan stolpe, luftmaska, stolpe på varje rad, så länge man vill. Bomullsgarnet kommer från Stoff och Stil.

5 kommentarer:

  1. Göta-Petter så fina! Sådana dyrgripar pryder väl vilket kök som helst! :)

    SvaraRadera
  2. jätte snyggt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Bra plan, det kan gå! :) Tjusigt värre dessutom. :)

    Jag kör på silikon grytlappar, för då kan man skölja dom under kranen eller slänga med dom i diskmaskin, så behöver man inte komma ihåg att ta med dom ner i tvättstugan. :D

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...