torsdag 10 maj 2012

Kom ihåg vintersådd


Lyssnade just på Odlas senaste program, som handlar om vintersådd. Jag skall testa detta. Alltså - samla alla förpackningar med lock under sommar och höst och så i vinter. Det här börjar kännas som det jag klagade på hos mormor. Jag minns mig själv pipa till mamma "vad skall man ha ett helt skåp fullt med gamla KESO-lådor till?" och nu är jag där själv. Pinsamt? Jag måste gömma dem så att ingen ser. Vindruvsförpackningar av genomskinlig plast känns ganska optimala. Genomskinliga = ljus in och syns inte så mycket i trädgården. Storlek = lagom för att jorden inte skall torka ut för fort och röttena få plats. Hål = finns redan både uppe och nere och de är lagom stora. Dessutom är de lätta att stapla utan att ta av locket, så jag kan gömma dem rätt enkelt OCH de behöver inte rengöras [tänk inte ens tanken "smörpaket"]. Här måste det ätas druvor... Alltså, kom ihåg vintersådd!

Förresten, så har jag köpt och läst Ullas Fröbok [Ulla, som är med i programemt] - den är bara så bra.. Läs en!

6 kommentarer:

  1. Ja, visst är vindreuvskartongerna bra...eller byttor eller vad man nu kallar dem. De är ju som gjorda för sådderna:)//helen

    SvaraRadera
  2. Bra att planera redan nu så man har ett litet lager med byttor till vintern
    ha en fin kväll
    maggan

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där. Här är skåpen överfulla, men inga vintersådder blir det. Men jag har hört mycket positivt om det så jaaa, kanske blir det i år... ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det inte bara är jag .... skall säga det nästa gång någon 'undrar'.

      Radera
  4. Praktiska. Jag använder mest pluggbrätt, men det beror ju på mängderna jag sår. Och oj, så jag hoppade till när jag läste fel på din kommentar hos mig idag. Tyckte du skrev att CP och JT var totala idioter ;) Hi hi hi.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...