lördag 5 maj 2012

Lerpyssel - 1001 figurer senare

Det har pysslats - igen.
Allt sedan sonen var bara en tvärhand hög har han gillat att pyssla. Något av det som alltid legat honom varmast om hjärtat är de lerfigurer vi själva gjort i brännbar lera (ex. Cernit). Han har hitta modeller i tidningar och leksakskataloger och sen har vi tillsammans gjort kopior.  Han har alltid varit precis lika glad för lersakerna som för "riktiga" leksaker, vilket är helt underbart. Figurerna bor i en väska, som numera är fylld till bristningsgränsen, men ändå skall det göras fler. 
186 figurer vid senaste uppräkningen
Själv tog jag tillfället i akt och gjorde en ny knopp till min söta lilla tekannan från loppis. En jordgubbe tyckte jag var passande på toppen. 

Tips - leran fäster sällan riktigt bra på porslin. Bränn det på plats men tag sedan av och sätt dit med superlim, för det håller.

favoritkannan före och efter ny knopp, "jordgubbe"

2 kommentarer:

  1. OJ,vad flitiga ni är och vilka fina saker ni gjort
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Vad roligt det ser ur. Det måste jag också prova med mina barn nån regnig dag : )
    /Cika

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...