tisdag 9 juli 2013

Mera shetlandsgarn

 Det spinns fortfarande shetlandsgarn i detta hem. Jag kommer att spinna ett tag till, för jag blev nog lite väl ivrig när jag beställde hem 1400 gram..... öh! .... Hittills har jag spunnit 500 gram uppdelat på tio härvor. Det är alltså meningen att det skall bli 28 härvor garn av detta, så jag kan nu räkna ut att större delen av familjen kommer att få shetlandströjor på detta inköp. Mönstret jag sett ut åt mig själv kräver nämligen bara 650 gram garn. Jag får väl fundera ut något mera projekt med shetlandsull.... men det skall nog gå vägen. Attans internet - det är alldeles för lätt att klicka lite hit och dit och först ta konsekvenserna när kreditkortsräkningen kommer --- men jag är så nöjd med resultatet. Mjukt och gosigt är det så det skall bli roligt att sticka när vintern kommer.
Tänk att fåren har så fina färger i sig själv. Det är ju väldigt praktiskt - man slipper färga, bara att klipp, karda och spinna. Efter mina misslyckade färgningsförsök uppskattar jag verkligen får med, av naturen given, fin pälsfärg. Jag vill också ha får, men där går nog gränsen. Jag får fortsätta att snylta ull av folk som har söta ulltottar.

5 kommentarer:

  1. Så spännande, vilket jobb det måste vara?! Härliga färger på garnen. Blir intressant att se tröjorna sen också! Själv stickar jag en tunika i bomullsgarn just nu : )
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir! Kul att spinna själv.

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina färger och så jämnt och fint du spinner :-) kram AC

    SvaraRadera
  4. Det är få saker som ser så mysiga och inspirerande ut som garnnystan! Man känner sig pysslig helt och hållet, vackra färger!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Nydelig garn du har spunnet, du er dyktig. Og superfine, naturlige farger!
    Jeg har også planer om å lære å spinne eget garn, men har enda ikke kommet ordentlig i gang.
    Gleder meg til å se det du lager av garnet :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...