tisdag 7 augusti 2012

Svetsat bönställningar

NU har jag svetsat mina efterlängtade bönställningar. Borlottibönorna var rejält långa och behövde ett bättre stöd än fjolårets bambupinnar, så fram med svets, armeringsjärn, bockverktyg och skyddskläder.

 Ställningarna är gjorda av två 'gavlar' och en snurrad pinne mellan, en topp. Alla delar kan tas isär när de inte används. Nu jag tänkte att det skulle bli mest funktionellt så.

 Toppen är en krummelur som man kan trä toppstycket över.
Så stolt jag är nu. De blev inte världens vackraste, men de blev precis som jag ville. Jag föreställer mig att bönorna kommer att hänga i klasar som jag kan stå undertill och plocka.  

4 kommentarer:

  1. Så händig du är och så bra det blev.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  2. Fina klätterstöd! Bra tips : )
    Undrar om du fått mitt mejl..eller var adressen månne fel?
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Men milde himmel vad vackert!!! Såna skulle jag vilja ha i min trädgård. Synd att man inte kan svetsa!!!! Önskar dig en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Fiffiga stöd! Bönorna kommer garanterat att smaka bättre när de klättrar på egensvetsade stöd:)

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...