onsdag 15 augusti 2012

Rowan-koftans fram- och baksteg

Jag insåg precis att det är ett helt år sedan jag påbörjade min virkade Rowan-knyt-kofta. Nu har jag fått börja om fem gånger [här med, det verkar vara en trend], så jag har faktiskt bara lyckats göra halva tröjan, men denna gången på ett sätt som jag tror är det rätta. Jag trodde naivt nog att en av världens ledande garn- och mönsterproducenter skulle skriva bra och begripliga mönster, men så är i fallet definitivt inte. Först skaffade jag mönstret på engelska [vilket inte är billigt, kan jag säga] men efter tre försök tänkte jag att jag nog var för trög [skumt - så dum brukar jag ju inte vara]. Då köpte jag en svensk översättning [hej hopp - vi betalar för samma mönster två gånger här] men si - den var precis lika kass. NU - har jag dissekerat mönstret och skrivit om det och nu funkar det. Jag blev faktiskt lite irriterad på Rowan där.
Så här skall tröjan alltså virkas för att det skall bli som tänkt, men inte skrivet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...