fredag 3 augusti 2012

Exit wasabi

före detta wasabi

Min stackars wasabiplanta har blivit totalt uppäten av de för%¤#!!!%%ade sniglarna. Totalt nertuggad. Om den repar sig är det inget mindre än ett mirakel. Nu har jag satt ett koppartrådsstängsel runt den. Det lär vara så att de odjuren inte gillar koppar. Håll tummarna. Så ledesen jag är nu. Jag som jobbat så på att få tag i den plantan.


 Dessutom har odjuren inte bara ätit wasabin. De har tuggar högt och lågt, så nu är det krig. I kökslandet skövlade de en halv salladsrad på en enda natt, så nu är det ölfälla max [spann], järnsultat, killing fields [avdödniszoner dit jag lockar levande med deras kompisars lik] och kopparstängsel som gäller. Jag tänker vinna detta krig! Som tur är har jag sonen på min sida eftersom de också tuggar i hans älskade smultron. Med sonen utrustad med en kantsax och hundbajspåse går ingen snigel säker. Se upp era kräk!
extra skydd för de minsta



4 kommentarer:

  1. Jag har den turen att inte ha några såna sniglar, än är det väl bäst att tillägga. Men det är inte kul då de äter upp maten.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de som inte har de här hemskingarna skal verkligen skatta sig lyckliga. Jag önskar att jag vore i den klubben!

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...