fredag 6 juli 2012

Sol och bad i Sverige

 Sommaren har varit lite si och så hittills i år, men faktiskt inte så illa som vissa vill låta påskina. Både i tisdags och i onsdags var vi faktiskt och solade och badade i havet.  Det var hur fint som helst. Vattentemperaturen har hunnit upp på 19 grader, så vi var i riktig länge och flera gånger.
CC var mest under, jag mest med nedre halvan under och övre över, om man kan säga så.
Gräv, spel, fika, sand, gräv, sim, sim, dyk, scoobarang, läs, fika --- det är så avkopplande som det bara kan vara.
 24 grader stod termometern på vid hemfärd halv tre.
 Vi tog småvägarna och passade på att titta på lokala sevärdheter, som Rönneberga backar. Jag visste inte att Holger Danske sitter i en av backarna, men nu vet jag det. Man kan ju begripa det med tanke på hur bra utsikten över Öresund är. Varje dag bär med sig ny kunskap.
Det ser ut som om CC tog sig ett yogapass, men han var faktiskt bara så glad att det spratt i hela kroppen.
 Och ett klätterträd hittade vi med.
På hemvägen fotade CC - det blev tidvis ganska kul bilder.
Som åttaåring ser man världen på att annat sätt än som vuxen.
 oj - bara 23 grader nu...
Undrar om jag fastnar i spegeln? 
 Öppna landskap

Till sist vill jag bara varna för att lite för mycket på en åttaåring. Min är på många sätt älsklig och väldigt villig att hjälpa till. I onsdags hjälpte (?) han mig med solkrämen. Det blev lite 'Semesterresan' av det hela .... fläckvis insmörjning kan man också kalla det..... Nästan så att man ser fingrarna....


2 kommentarer:

  1. En härlig dag förutom de flammiga minnena - jag tänker på din ojämna solsveda.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...