onsdag 11 juli 2012

Fixat lite i skräphörnet

Det här är alltså mitt skräphörn, eller VAR, för nu har jag äntligen [efter blott 12 år med denna trädgård] fixat till det lite. Till höger hängande alla redskap på planket mot grannen. Två komposter och mellan dem grenar som används att grilla med. Skräpigt, trist och svårarbetat. Skräphörnan ligger bakom bärbuskarna, vilket gör att man ser den ganska ofta och därför också får tillfälle att reta sig på den lika ofta. 
Lösningen blev en st. impregnerad stolpe, ett jordankare och en del av ett armeringsnät samt ett gäng krokar bockade av 6mm armeringsjärn. Därmed kunde staketet tömmas för skräp och alla redskap hängas upp. Min tanke är nu att göra ett litet 'tak' över redskapen så att inte väder och vind går så hårt åt dem. Med linolja, tak och lite sandpapper skall de kunna klara sig fint på mitt nät.
Mellan kompostbehållarna gjorde jag en nätbur av armeringsjärn och ett par stolpar så att grillveden kan ligga lite mera organiserat. Jag tycker nog att denna, enkla, åtgärd tog bort det skräpigaste intrycket.
Till höger, bakom nätet tänker jag mig att bygga ihop ett planteringsbord, nu när jag äntligen har plats till det.

6 kommentarer:

  1. Å, så snyggt det blev! Armeringsnät är snyggt och bra till mycket : )
    /Cika

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar! Armeringsnät är helt nödvändigt i en trädgård. Lite svårt att transportera när man inte har släp, men annars perfekt.

      Radera
  2. Jösses vad snyggt och prydligt det blev då :) Bra jobbat! :)

    Sv: Ja, nu funkar det igen. Skönt att inte vara skyldig för en gångs skull ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! jag visst behövdes det, men man blir ju så hemmablind.

      Radera
  3. Från att sett riktigt tråkigt och fult ut (jo, jag håller med dig att det inte var den vackraste hörnan som jag sett :-)) har samma pryttlar nu blivit till ett vackert blickfång. Fint, snyggt och smart!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara synd att man skall hinna bli så irriterad på sig själv innan det 'händer'.

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...