fredag 3 november 2017

Hundgarn från shetland sheepdog

Sedan ett tag har vänliga människor i min närhet samlat päls från sina hundar till mina garnprojekt. Senast fick jag en rejäl påse med päls från en Shetland sheepdog, Pixie, och nu har det blivit till garn.
 
133 gram mjukt och härligt garn som först och främst skall bli till ett ett par finger lösa vantar till dottern i familjen. Sedan får jag fundera ut vad resten skall bli till. 
Jag behöver uppslag!

Jag har även tidgare spunnit garn av Shetland sheepdog, men nu har jag mycket mera. Det är underbart mjukt att ha mot kroppen, så man kan göra plagg som skall vara direkt mot huden. Festligt att hundars underull kan vara så olik täckhåren. Garnet blir brun-vitt och hunden ser ju svart ut.

3 kommentarer:

  1. Hundhår har jag aldrig spunnit men det ser verkligen fint ut! Om det inte alls kliar och sticks vore det väl perfekt till något till halsen till någon som tycker att ull kliar? Om du har mer på lager.

    SvaraRadera
  2. Discomfort heard this argument intended for spending far more now with quality just to save money in the future. But why not consider the impression your purchase has on the earth, shouldn't shopping ethically participate in the talk too? www.currentfashiontrend.com

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...