måndag 2 oktober 2017

Himla roligt och vackert

Även om det har regnat massvis denna sommar så har det stundtals bjudits på osannlikt vackra himlar här i Skåne. Jag vill bara visa några vackra och sensomriga himlar från mina trakter. 
 Vad sägs om nyslagen, solig åker strax innan oväder?
Och nog är det väl fascinerande att himlen kan se se olika ut bara beroende på väder, tid på dagen,...
... vinkel på kameran (mobilen i detta fall)..
..., objekt i förgrunden eller ej, vinkel...
...på solen, mängd av sol och så vidare.
Den sista bilden kallar jag 'Mycket ensam traktor' i äkta Karlsson(på taket)anda.
Det finns ett oändligt antal sätt att ta samma bild.

4 kommentarer:

  1. Tycker att du får till dina bilder! Det är så svårt att fånga allt det vackra med mobilen att jag har en tendens att ge upp. Härliga himlar!

    SvaraRadera
  2. Tycker att du får till dina bilder! Det är så svårt att fånga allt det vackra med mobilen att jag har en tendens att ge upp. Härliga himlar!

    SvaraRadera
  3. Så vackert, Sveriges Toscana!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack!
    Lite krypande i geggan gör underverk för bilden. På den översta står jag på knä i en vattenpöl, men det syns ju inte. :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...