fredag 20 oktober 2017

Det tycks vara inne att reflektera

Man kan reflektera över mycket, men just nu är det sex mörka månader vi reflekterar över hemma hos oss. I början på sommaren köpte jag ett reflexgarn och tänkte att det kunde vara kul att prova om det alls fungerar. Nu har jag stickat första mössan och är hyggligt imponerad. 
Skaplig skillnad med och utan belysning, tycker jag.

-Vafalls, man syns ju.
Härmed erkänner jag att jag faktiskt är lite förvånad, M-E-N mycket nöjd. Det skall stickas mera i reflexgarn.
 
Det är kanske ändå inte så tokigt det här garnet. Fotograferad med blixt, ser jag att min mössa nog har en ganska god reflektionsförmåga. Meningen är nu att få tonåringen att bära reflex så mycket som möjligt, utan att han känner sig som ett dagisbarn i reflexväst. Jag tänker vara lurig och göra honom trafiksäker oavsett vad han tycker. Efter att ha sett min mössa veknade han faktiskt också och godkände att få en likadan fast i svart. Så ska det bli. Herrn i huset vill ha en grön, så snart lyser så vi tre upp hela nejden. Men vad gör jag med hunden? Honom kan jag inte klä i tröja, så pälsig som han är. 
Intressant är att det fanns ETT garn att köpa när jag beställde. Nu hittar jag åtminstone fem olika.
Det tycks alltså vara inne att reflektera.

 En ganska rolig sak är att jag precis efter jag skrev detta inlägg såg att det kommit upp två nya reklamer på skylten vid min station - reklam för att bära reflekterande stickat. KUL! Det var länge sedan jag var så inne. :-)
 NOTERA att om du tänkte köpa reflexgarn så är de väldigt olika till innehåll. Något garn är övervägande ull och något ren syntent.


3 kommentarer:

  1. Jag har en grå reflexmössa på landet, obligatorisk vid mörkerpromenad längs vägen!
    Och reklamkampanjen såg jag på TV igår, himla kul!
    Trevligt att det finns fler sorter nu, jag ska genast fundera på om jag inte behöver en mössa till...😊

    SvaraRadera
  2. :-)
    Gissa vad årets julklapp blir!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...