söndag 24 september 2017

Malliga över våra exotiska skördar + isen växer ändå

Jag vill redan nu berätta att jag i och med detta inlägg skapat en ny kategori som heter 'sura uppstötningar'. Surtanten i mig behöver lätta på ångtrycket. Sura uppstötningar återfinns alltid sist i mina inlägg, så att känsliga själar kan hoppa över dem om så önskas.  
Nu är ni varnade!
 ********************************************
 Under september har vi skördat fina exotiska frukter på lilla täppan. Malligast är sonen och jag över vattenmelonen (i singularis), persikan (i singularis, resten stormade iväg) och alla (i enormt pluralis) fikonen. Det är så gott med hemmaodlade exoter.
Frukost på detta viset står man ut med, eller vad säger ni? Och man står också ut med att det fortfarande blommar så fint i trädgården.
MEN, observera att Grönländska inlandsisen VÄXER samtidigt som detta händer i Skåne. Nu vet klimatforskarna inte hur de skall ställa sig på huvudet för att få in varmare väder i Skåne med mera is på Grönland. Kan det vara så att naturen är lite mera komplex än vi varit beredda att erkänna hittills? Kan det vara så att vi inte HAR koll på allt och kanske skall inkorporera lite ödmjukhet i våra mänskliga sinnen? Jag tar mig friheten att spekulera fritt.

Detta var dagens uttalande från surtanten. Nu är jag glad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...