fredag 22 september 2017

Angoramössa med vantar - ute i tid för första gången

Sanslöst nog verkar det som om jag för första gången i mitt stickliv är ute i god tid. Vanligen gör jag sommarsaker på sommaren, vintersaker på vinterns och så vidare och de färdiga alstren får därför alltid vänta till nästa säsong. Jag är nästan färdig med mitt angoraset från Angoragarnet och det INNAN det blivit dags för mössa på riktigt. Är det ett tecken? Håller jag på att bli stor?
Hur som helst är jag nöjd både med form och mönster och det totala utseendet. Vad angår projektet i sin helhet vill jag anföra att det gäller att sticka rätt från början för det är osannolikt svårt att dra upp i detta garn och mönster. Därför fick felet i mössan vara kvar. Nu vet jag alltid att det är min om nu någon annan skulle sticka samma kit.
Det är okej om det blir kallt nu. Jag är förberedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...