måndag 3 september 2012

Mossgrafitti - mitt recept

Då var det gjort. Mossgrafittin som jag planerat sedan i våras är på plats. Låt oss se nu om det tar sig. Jag tyckte att det föreslagna receptet gav lite blaskig 'målarfärg' så jag ändrade lite.

Mitt recept:
Ca. 1 dl mossa (från fogarna mellan mina betongplattor)
1 msk strösocker
2 msk vetemjöl
1/2 dl filmjölk

Mixa och måla! Själv provade jag på lite olika ytor och i olika lägen. Det kan ju tänkas att mossan inte gillar vad som helst. Man behöver inte maskera eller något - bara att måla på.  Det rinner inte och stelnar ganska fort. Vi får väl se hur det går nu. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...