söndag 9 september 2012

Medaljtavla

I sommar tog CC det stora klivet med sin simning. Från att simma tio meter kunde han helt plötsligt simma 200, och med det kom förstås alla simmärkena. När jag själv var liten lyckades jag med nöd och näppe ta Baddaren (man doppar väl huvudet under vatten eller något sådant) så det var inga problem att härbärgera märkena. Men det blir nog andra bullar för CC.

Själv ville jag alltid ha en fin blå sammetstavla när jag var liten, men det var ju inte lönt för ett märke. CC och jag gjorde därför en egen medaljtavla till honom. Enklast möjliga: en tavelram, en bit krossad plysch, nål och tråd. Grabben är glad, märkena på plats och alla kan nu se hans fina bedrifter. Vi  hoppas att det kan sporra till flera stordåd.

1 kommentar:

  1. vem vet han kanske blir ett oshopp
    fin tavla
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...