söndag 23 september 2012

Trädgårdsmarknad och några andra inköp

... på tillväxt....
 Trädgårdsmarknad = shopping
Det blev bara fyra växter och det var duktigt. Tre sorters hosta och lite mörk ormskägg. 
Men sen hände något (igen). Jag råkade komma förbi trädgårdsbutiken med. Oj - då slank det ner 30 saffranskrokus, lite allium (MEGA-pack = lite) och en hög med fritillaria. Oj då! Och först när jag kom hem insåg jag att saffranskrokus knappast är det lättaste att odla på våra breddgrader. Nu har jag satt dem i stenpartiet, för de vill tydligen stå torrt (!!!) på vintern. Nu måste jag skärpa mig. 
Inga flera inköp till trädgården!

2 kommentarer:

  1. Nu ser jag, jag måste ut och handla lite lök! Det har alldeles kommit bort!
    Tack för det.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det där att köpa för mycket växter känner man ju igen
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...