lördag 22 april 2017

Glad frukost, glad trädgård

 I detta hus finns en person som inte är någon morgonmänniska. När jag ändå måste tidigt upp  på vardagen får jag alltid förbereda frukosten, för att det skall fungera smärtfritt. Sonen, som är en extrem morgon människa, är alltid först nere  vid maten. Jag försöker göra hans frukost lite gladare genom att variera mig. Ibland blir det småknasiga överraskningar, som den här glada bananfrukosten.
 I år har jag även satsat på att piffa upp trädgårdslandet med glada markeringspinnar. Än så länge har vi bara gjort några stycken, men jag planerar för  potatis, purjolök, lök, salladshuvud, rädisa, palsternacka, tomat och andra grönsaker som är lätta att tälja.  Själv blir jag iallafall glad av att se dem.

 Tips på andra grönsaker som kan passa mottages gärna. 

6 kommentarer:

  1. Väldigt trevliga planterinspinnar!
    I r satsar vi troligen enbart på potatis och kronärtsskockor, men i år blir det i ordentlig jord för första gången!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en bra odling det. Skockor är inte så lätta förstås.

      Radera
  2. vilka roliga pinnar :) önskade att jag hade fantasin och tålamodet...// Pia

    SvaraRadera
  3. Hej gulligaste Pia! Det kan ju ordnas. Jag har brasa, pinnar, knivar och tålamod. Du skall bara infinna dig. Plåster kanske kan vara bra att ta med ifall det är länge sedan senast du täljde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte påminna mig att jag någonsin täljt ;) Men skam den som ger sig!Nån gång ska väl vara den första och nu verkar vädret komma så varför inte :)

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...