lördag 17 maj 2014

Växthusrapport i slutet av maj

Lägesrapport vid 99 av 128 glas på plats.
Jag kan utan skryt säga att NU kan jag kitta fönster. Från att aldrig ha gjort det förut känner jag nu att det nog är rena rama småbrödet att renovera husets 35 fönster. Det är inte alls dumt.
 Alla glas i växthuset är nämligen satta med kitt-spik-kitt och målade med linoljefärg direkt efter. 
 På grund av allt regnande fick jag pausa vid 99 glas. De 29 som fattas är halva taket minus ett glas, allt annat är på plats. 
 
 Fördelen med denna paus är att man tydligt ser skillnad på 'tak' och 'inte tak'. På taksidan är det helt torrt (hurra!) och på den andra förstår vått. Det där med torrt var något vi fick höra kunde vara ett problem, men tydligen har jag öst på så mycket kitt att det inte kommer in en droppe. Haha!

5 kommentarer:

  1. Ett växthus måste ju vara det perfekta objektet att lära sig kitta fönster på. :-) Det ser så fint ut - håller tummarna för vackert väder, så att du kan få resten av rutorna på plats.

    SvaraRadera
  2. Det blir så otroligt fint ert växthus!
    Följer ert bygge med stort intresse. Står nämligen i startgroparna för att påbörja ett växthus här med :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så snyggt växthuset blir! Men du får lite jobb varje gång du ska putsa fönstren också... ;-)

    Somriga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Putsa fönster? Gör man det i ett växthus?

      Radera
  4. Guuuuud vad fint det blir!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...